Thursday, 10 November 2011

A Picture Is Worth A Thousand Words

Gambar di atas menunjukkan seorang pemuda 
yang sedang bermain bola sepak

Orang putih kata:

"A Picture Is Worth A Thousand Words"

*********************************



Gambar di atas menunjukkan seorang pemuda yang sedang bermain bola sepak


Sabtu ni Nottingham Malaysian Games,
Sapa main bola,
Kita jumpa lusa.....

********************************



Gambar di atas menunjukkan seorang pemuda yang sedang bermain bola sepak


Bukan buli budak kecik,
Tapi melatih mereka,

Nampak kaki tak jejak tanah dalam gambar tu?
Aku cakap itu skill paling basic aku boleh buat... (hahaha =D )

Rakan sepasukan aku cakap:

"Saturday bawak skill paling mahal"

********************************************



Gambar di atas menunjukkan seorang pemuda yang sedang bermain bola sepak


Bola sepak,
Tatkala bermain bola sepak semakin memberi keseronokan buatku,
Buku Lali (ankle) ku seakan-akan berkata:

"Berhenti la main bola Mal, ankle kau kan sakit. Main dam haji. Notts Games ada dam haji"

Ini mesti sebab dulu kaki aku pernah masuk lobang,
Pastu terkehel apa ntah sampai sekarang akan sakit,
Setiap kali aku cuba hentam bola lelaju....

Seorang legendary pernah berkata:

"Bila kaki kau injured, dia susah nak pulih macam dulu"


Macam baju yang putih,
Kalau terkena kotoran yang dasyat,
Bukan main susah nak putihkan macam baju baru,
Guna clorox pon kadang tak putih jugak....


Macam hati,
Bila dah penuh titik-titik gelap,
Sikit punya susah nak kasi buang titik hitam,
Supaya bersih macam dahulu...

*********************************


Gambar di atas menunjukkan seorang pemuda yang sedang bermain bola sepak.


Hari itu aku pergi city center,
Nottingham banyak orang tua,
Ada satu kawasan tu agak sesak,
Dan aku nak cepat,
Tapi ramai plak orang tua...

Jadi nak jalan laju kena elak-elak,
Kadang ada orang tua yang perasan dye mengganggu kepantasan aku bergerak,
Kelam kabut dye:

"I'm sorry"

Aku balas dengan senyuman,
Difikir-fikirkan balik,
Nanti bila dah tua,
Aku pon mesti jalan slow...

Kalao amik gambar aku main bola,
Mesti berdiri tegak je,
Lari sikit penat, sepak sikit sakit...
Perut confirm boroi.....

Maharaja Lawak Sepah pernah berkata:

"Apa petua kau nampak muda je?"


"Ini aku nak bagitau kau, orang kita asal hensem pakai petua. Salah. Aku nampak muda sebab pakai pemuda" 


Ini satu Petua buat Pemuda:

"Manfaatkan masa muda anda"

**************************************************


Gambar di atas menunjukkan seorang pemuda yang sedang bermain bola sepak



Siap baju melayu lengkap,
Songkok je takde,
Agak terlambat mengucapkan:

"Selamat Hari Raya Aidiladha"

****************************************************

Ini baru satu gambar,
Cerita punya panjang,

A Picture Is Worth A Thousand Words


Kawan aku cuba buat lawak:

"Kalau "A Picture Is Worth A Thousand Words", nanti kalau ada kena buat essay 4000 words kau letak empat gambar pastu tulis caption A Picture Is Worth A Thousand Words. 4 picture sama dengan 4000 words"


Aku reply:

"Lawak la tu"

Sekali dia buat muka...
Pastu aku senyum

=)
.

2 comments:

  1. mujur seluar tak terkoyak..lol..skill punya hal..:)
    akmal,ceritalah tentang pengalaman macamana belajar di notts..
    macamana study..
    i want to fly there..insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. Like!! :) a good one to read pagi2 ne.
    All the best for NMG sabtu ne.

    ReplyDelete