Monday, 22 August 2011

Gelagat Aku, Kamu dan Mereka di bulan Ramadhan

Satu hari,
Tengok berita,
Van mayat yang selalu digunakan untuk mengangkut orang yang tidak berpuasa di bulan Ramadhan,
Digunakan pula untuk mengangkut pasangan kekasih yang "seronok" di bulan Ramadhan,
Bak kata jurucakap berita:

"Sebelum bertindak tidak berfikir, sudah ditangkap baru menyesal"

***************


Itu hari,
Naik LRT dari Kelana Jaya sampai Wangsa Maju,
Dekat stesen Asia Jaya ada satu brader macho berbadan sasa,
Duduk sebelah aku,
Sekali aku perasan semua orang sibuk pandang dye,
Aku rasa:

"Gila macho brader ni"

Rupa-rupanya,
Brader tu tidur sampai mulut ternganga,
Penat puasa la brader

********************


Semalam,
Sembahyang terawih di Masjid KLCC,
Mula-mula sembahyang di saf depan,
Namun ada sebab yang tidak boleh dielakkan lagi,
Yang menyebabkan wudu' batal,

Setelah mengambil wudu',
Terpaksa sembahyang di saf kanak-kanak,
Selepas bangun dari sujud untuk sambung rakaat kedua terawih,
Ada budak kecil di depan aku teruskan sujud,
Sampai orang dah bagi salam dia masih sujud,

Tiba-tiba kawan dia tolak-tolak dia,
Tergolek budak itu,
Rupanya budak tu tertidur ketika sujud,
Dalam keadaan sujud pon boleh tertidur,
Kenyang berbuka

************************


Hari itu pergi shopping raya,
Tiba-tiba di kaunter bayaran,
Ada seorang gadis di hadapan,
Tiba-tiba datang seorang budak berkata pada gadis itu:


"Akak, tadi adik kentut batal puasa tak?"

Yang paling best gadis tu jawab:

"Tak batal lah, tadi pon akak kentut"

Wahaha,
Aku ingat dulu perempuan tak kentut,
Dulu siap ada "myth" lagi,
Konon perempuan lawa tidak kentut,
Kini tidak lagi


******************

Hari itu aku pergi bermain bola di Shah Alam,
Lepas main bola kami sembang-sembang,
Kawan aku kata:

"Orang kata kalau datang bazaar Ramadhan dekat sini boleh kurus pahala puasa kau"

Boleh jadi terliur tengok makanan,
Boleh jadi lain..


Selepas bermain bola,
Menghubungi kawan yang rumahnya di Shah Alam,
Kawan aku suruh cuba-cuba wall climbing,
Lepas pekena Cheezy Wedges KFC,
Aku pon wall climbing,
Syok Wooooo,
Tapi bukan itu yang aku nak cerita,

Masa kami nak pergi sahur,
Tetiba di kawasan letak kereta ada lelaki berhormon wanita,
Katanya:

"Bang, ada rokok sebatang"

Kemudian dye gelak,

"Hahaha, batang"

Aku yang takut-takut berani cepat2 masuk kereta

*********************


Dua tiga minggu ni,
Traffic blog aku memang ratus-ratus,
Sebab semua sibuk google,
"Pantun Hari Raya"

Nah baca ---> sini
Ini mesti sibuk carik pantun baik punya,
Nak hantar SMS raya nanti

****************


Akhir kata,
Selamat berpuasa semua


=)
.

3 comments:

  1. hehehee..lawak cter akmal..
    selamat memburu lailatulqadar.InsyaAllah..=)

    ReplyDelete
  2. hahaha..part perempuan kentut tu mmg lawak..

    Moga 10 mlm terakhir ne tak di sia2kan.. :)

    ReplyDelete
  3. first time visit,
    comelnyeeeee!!!!

    ReplyDelete