Monday, 11 July 2011

Nobody Wants To Change

Ada kawan letak ni dekat facebook,
Tajam bukan??

Semua orang sibuk bercerita mengenai dunia,
Orang jahat sana, orang jahat sini....
Dia syaitan,
Dia bodoh,

Sebab??
Sebab memang seronok cerita pasal orang,
Ada orang pernah bertanya,

"What is ur greatest weakness?"

Aku terkelu,
Sama ada terlalu banyak kelemahan,
Sehingga tak tahu nak sebut mana satu,
Atau,
Sendiri tidak sedar kelemahan sendiri,
Seronok sangat bercerita tentang orang....

*********************

Seorang sasterawan pernah berkata,
"Dulu aku pernah menganggap bahawa membenci sebuah perbuatan tanpa membenci orangnya adalah omong kosong dan mustahil. Tetapi sekarang aku merasa bahawa aku sudah bertahun-tahun melakukannya pada seseorang : diriku sendiri"
Lalu, tiba masanya kita perlakukan sebegitu pada orang lain jua. InshaAllah.

(ini dari blog kawanku ---> sini)

********************

"Tahi di tengah padang jelas kelihatan, tahi di hidung tiada berbau"

(dari status FB rakan)


"Everybody wants to change the world, but nobody wants to change "
-Cukup menjelaskan apa yang cuba aku sampaikan selama ini: pembangunan diri-

2 comments:

  1. betul. terima kasih. sungguh membuka mata..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete