Thursday, 17 February 2011

Patutla Result Hang Gempak

Suatu pagi yang hening,
Di cafe Coates Building.....


Akmal: Hei, are u playing football later?

The Result Gempak People: Nope, I have a lot to study.

Akmal: Oh, .................


Patutla "result" mereka melayang-layang tinggi,
Patutla "result" aku merangkak-rangkak rendah,

Tatkala aku bermain bola dye membaca buku,
Tatkala dye bermain bola, aku pon bermain bola,


Lantas,
Hatiku tersentap,
Namun kerana telah berjanji dengan rakan yang lain,
Aku terpaksa pergi bermain bola,
Aku terpaksa..........
(padahal boleh je tak pegi)

Sepulangnya aku dari bermain bola,
Setelah mandi dan makan malam,
Aku lantas membuka buku,

Ya,
Aku terus membuka buku,

Mukabuku (facebook)


Setelah puas membalas notifikasi2 di mukabuku itu,
Aku membuka buku....
Bertajuk:
Electronic Engineering


Ranchhodas Shamaldas Chanchad dalam filem 3 Idiots ada berkata:


"Sebenarnya dari kecil saya nak belajar kejuruteraan,
maka saya gembira dapat duduk di sini"

"Jadilah cemerlang.
Kejayaan akan mengejar kita"


=)

4 comments:

  1. pastu baby tu pun tendang. ntah pape. hahaa!
    All is well!!

    ReplyDelete
  2. hahaha... 3 idiots mmg terbaik, bnyk message murni

    ReplyDelete