Monday, 28 February 2011

Karut

Kadang-kadang otak,
Memikirkan perkara yang sangat karut...

Contoh dulu,
Masa kecik-kecik,
Kalau kalah main bola ke,
Kalau jatuh naik basikal luka ke,
Kalau hilang duit sekolah sebab poket koyak ke,
Mesti hari Khamis.

So akan kuar statement:


"Suey dow Khamis"

Padahal dia tak sedar,
kadang-kadang hari lain dye kalah je bola,
kadang-kadang hari dye jatuh basikal jugak,
Tapi sebab dah kebetulan banyak benda tu hari Khamis,
Terus fikir hari Khamis adalah hari suey(malang).

*********************

Macam baru ni,
Aku potong rambut,
Aku potong rambut isnin malam,
Pastu selasa pagi tu aku pening kepala,
Terus tak pegi kelas,
Demam berlanjutan sehingga Khamis malam,
Dan jumaat sihat kembali.
Alhamdulillah

Penat mencari sebab-sebab macam mana boleh sakit,
Isnin tu sihat walafiat je,
Terus terfikir,

"Sebab aku gunting rambut kot aku demam"

Ni suma salah Mastika,
Sebab dulu dalam Mastika ada tulis pasal satu makcik,
Rambut dye panjang sampai cecah tanah,
Dye kata dye tak boleh potong rambut nnt ditimpa sakit...

Karut ko ni Akmal,
Entah bila nak berubah

3 comments:

  1. mmg ngarut betol akmal ne! haha

    tpi kn, if im not mistaken, dlm islam takde erti kebetulan.smua nye takdir.. kn kn kn? betol kn sy kalau salah.

    ReplyDelete
  2. anonimus: haha... jujur cakap, tak tau pasal kebetulan tu, mungkin betul =)

    aku sihat je bro... len kali bley minta ko potong lagi, kemas ko potong =)

    ReplyDelete