Friday, 14 January 2011

Ini Buat Rasa Nak Bukak Kedai Burger

Dulu masa International Baccaleurette yang susah itu,
Aku pernah berkata:

"Kalau aku fail IB ni aku nak bukak kedai burger la, malas dah aku belajar"


Ini serius memang aku yang cakap,
Masa tu sarapan pagi dekat dewan selera,
Tapi dalam nada bergelak ketawala,
Gila kau!!!
Marah bapak aku satgi,
Ntah dia kejar aku keliling padang,
Kalau tau aku berhenti belajar...

*******************************************

Sekarang masa buat Programming ntuk exam pada 14 January,
Terlintas dalam fikiran:

"Alamatnya balik Malaysia jual burger la engkau ni Akmal"

*******************************************

Kalau aku perempuan,
Dah aku kuar exam sambil nangis2,
Pastu pergi peluk member perempuan yang lain,
Pastu nangis puas2 depan dye...

Tapi aku lelaki,
Macho kena ada,
Ego kena jaga,
Member omputih tanya:
"How was it?"

Aku jawab:
"Hahaha, I hate this module"

Mana ada nangis-nangis,
Aku balik makan,
Pastu tulis status facebook:

"Moga Allah memberi kelulusan kepada hamba ini dalam subjek
Software Engineering Design yang baru sahaja
ditempuhi beberapa minit yang lalu"



Hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan
hanya kepada Engkaulah kami
mohon pertolongan
(al-Fatihah: 5)

6 comments:

  1. akmal, pergi lari2.. it helps :p

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Ish, suka2 je buat assumption.

    Lelaki yang dekat pada Allah tak timbul istilah ego tau.. Mereka lagi banyak menangis:)

    Hanya Allah je yang boleh ada sifat ego:)

    ReplyDelete
  3. iman: hahaha, kaki aku sakit la iman... tp aku mmg nak lari2.. dapat main bola pon best jugak ni... haha

    kak su: akan saya ingat pesanan ini, trimas2 =)

    ReplyDelete
  4. "Kalau aku perempuan,
    Dah aku kuar exam sambil nangis2,
    Pastu pergi peluk member perempuan yang lain,
    Pastu nangis puas2 depan dye..."



    kalau laki buat cani xleh ek?
    ahah


    all the best akmal
    Allah knows the best

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah, Allah beri yg terbaik untuk awak..yg penting awak dh lakukn 4 perkara ne : D.U.I.T : Doa, Usaha, Istiqamah dan Tawakal..

    Allah the best for ur last ppr k..
    =)

    ReplyDelete
  6. anish: hahaha, aku pon tak tau ada laki yang buat camtu ke tak... thanks2

    anonimus: terima kasih =)

    ReplyDelete