Friday, 7 January 2011

Senyumlah =)

Hari ini saya keluar ke City Center,
Mengeluarkan diri daripada rutin library dan bilik,
Seperti biasa saya akan mendapatkan roti jem Greggs,

Setelah masuk ke kedai roti Greggs,
Saya mengambil sepaket donut jem,
Dan beratur di kaunter,
Sesampainya di kaunter untuk bayar,
Saya mengukirkan senyuman kerana orang UK suka sangat senyum,
Tiba-tiba gadis cashier itu memberikan sebiji donut lagi,
Katanya:

"I give you one extra donut"

Tatkala itu terfikir:

"Pergh, gua baru senyum skit dah dapat extra"

Dan saya pon keluarlah dari Greggs untuk ke Boots membeli ubat batuk..

Sambil memakan donut itu,
Saya terbaca di plastik donut itu:


"One Extra FREE per pack"


Laa, memang dapat free satu ke beli sepaket...
Baru ingat esok nak senyum lagi...



Post ini,
Hanya gurauan hati tatkala exam menjelang...

=)

7 comments:

  1. bankrupt la greggs kalau satu senyum satu extra roti.lawak la ko nih

    ReplyDelete
  2. ok, ni memang lawak,
    May Allah ease your journey ahead.;)

    ReplyDelete
  3. lawak weh~ saya pun ikot senyum bca post ne.. =)

    ReplyDelete
  4. smirking right now..thanks bro..musim2 exam nih

    ReplyDelete
  5. anish: hahaha, ireland ada greggs x anis?

    a traveler: thanks2

    anonimus: =)

    husna : =)

    apies: =)

    ReplyDelete