Friday, 3 December 2010

Serabut

Bila otak dan badan tak bergerak sekali,
Otak kata:
"Woi, coursework ko yang ko buat tadi ada salah"

Badan kata:
"Sejuk ni kat luar, kena pakai stokin tebal skit"

Akhirnya,
Aku memakaikan kaki kiri ku stokin,
Kemudian mengambil yang sebelah lagi,
Dan memakaikannya,
Di kaki kiri juga....

Kemudian aku gelabah mencari stokin yang sebelah lagi,
Sudah pukul 1.50 dan kelas ku pada pukul 2.00,
Akhirnya aku gelak sendiri,
kerana mengenakan kedua-dua belah stokin,
pada kaki kiri...

************************************************


Bila otak dan badan tak bergerak sekali,
Otak kata:
"Balik nanti kena betulkan coursework yang salah tadi"

Badan kata:
"Sejuk kat luar ni, cepat masuk rumah"

Akhirnya,
Sampai di depan pintu rumah,
Aku mencari2 kunci di dalam poket,
TIADA,
Poket seluar= tiada
Poket jacket= tiada

Akhirnya,
Aku tersembam terjatuh di depan pintu akibat licin,
Dan terdengar bunyi kunci berlaga,
Oh, aku sangkut kat leher rupanya kunci rumah,

Akhirnya aku tersenyum sendiri,
Rupanya kunci di bawah mata,
Patut x nampak...

*************************************************

Oh coursework,
Sudah hantar 2, tinggal lagi 2...


"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya. ...."
(Al-Baqarah 2:286)

3 comments:

  1. hahaha....kelakar nye awk ne...mmg mase winter ne semua serabut..nak kuar rumah pun mls..sejuk terlampau!!
    good luck with ur cw..hrp cpt2 siap..Amin :)
    p/s: b4 hantar cw tu check blk2..jgn ade slh..

    ReplyDelete
  2. When it is cold outside,show the world how warmth is ur smile~
    senyum sokmo:)

    ReplyDelete
  3. anonimus: thanks =) tinggal satu je lagi coursework

    naura: hahaha =)

    ReplyDelete