Wednesday, 17 November 2010

Rasanya Inilah Cara Allah Mengembalikan Kegembiraanku

Menurut post yang lepas,
Saya dikecewakan Nottingham Malaysian Games 2010,
Tapi Sabtu yang lalu ada perkara yang berlaku,

Di pagi Sabtu,
Saya pergi ber"iceskating" dengan rakan2 Nottingham,
Tiba2 mendapat panggilan:

"Mu nak main bola dok? Untuk team Warwick (disebut -War-Rick)"

Malangnya saya terpaksa menolak kerana telah berjanji untuk ber"iceskate",
Bak kata pepatah:

"Manusia dipegang pada janjinya"

Tengah hari itu, rakan itu menelefon saya lagi

"Mu buleh mari power league sekarang deh? Tak cukup ore nih."

Saya pon bergegas siap dan muncul di power league,
Oh yer, power league ni tempat main bola macam ampang sports planet,
Pasukan Warwick itu telah pon menempah tempat di suku akhir setibanya saya di sana,
Dengan kemenangan 2-0...
Baru saya tahu ada juga Singapore Nottingham Games,


Suku Akhir,
Mesti korang boleh agak pnyer jadi ape,
Mesti menang tup2 sampai final...

Semi Final,
Menang

Final,
Kami dikejutkan dengan gol awal dari team Nottingham,
Saya yang dari Nottingham bermain untuk Warwick setia dengan Warwick,
Habis separuh masa pertama,

Nottingham 1- Warwick 0

Di separuh masa kedua,
Saya kepenatan lalu keluar,
2 minit berlalu separuh masa kedua dan seorang pemain kami kekejangan kaki,
Saya dimasukkan kembali,
Dengan semangat dan amarah,
Dan2 tu Akmal Aliff score....

Nottingham 1- Warwick 1

Namun begitu kegembiraan kami tidak kekal lama,
Akmal Aliff di"ole" oleh striker Nottingham dan menjaringkan gol,

Nottingham 2- Warwick 1

Saya meminta diletakkan di barisan hadapan,
Hampir habis separuh masa kedua,
Sinar emas Singapore Nottingham Games semakin pudar,
Namun begitu passing yang cantik dari Izzul,
Kepada Akmal Aliff dan tonjollannya tepat ke bucu tiang gol dan masuk ke dalam jaring,
GOALLLLL!!!!!!

Nottingham 2-Warwick 2

Wisel penamat dibunyikan dan kita ke extra time,
Silver Goal System digunakan, (nak tahu sila google =) )
Tiada goal dijaringkan dan penalti sebagai penentuan,

Keputusan Penalti

Nottingham 2- Warwick 4 (penalti akmal x masuk)




Nottingham Indonesian Games 2009 - Gold
Nottingham Singaporean Games 2010 - Gold
Nottingham Malaysian Games 2011 - InsyaAllah Gold =)


Sebelum mengakhiri post ini,
Ada 3 kemaafan yang perlu dipinta:

1. Maaf lama x update
2. Maaf tak reti cakap kelantan
3. Maaf post ni angkat bakul skit, nak dapat mood blogging kembali

Harapnya post yang akan datang lebih bermanfaat dengan semangat baru...

=)

4 comments:

  1. wahhh..jaguh sukan nampak?
    congrates.
    btw,Salam aidiladha:)

    ReplyDelete
  2. haha..memang angkat bakul sikit..tapi tak pe..nak absorb semangat pagi2 ne before pegi lecture rite? :) hehehe...

    ReplyDelete
  3. naura: salam aidiladha
    anonimus: haha, xde lecture pon td.. Lecturer ada talk dekat tempat lain so dye cancel klas
    mariea: =)

    ReplyDelete