Tuesday, 5 October 2010

Rakan Makmalku

Setiap semester,
Saya akan dipasangkan dengan rakan makmal,
Dan dengan rakan makmal inilah saya akan bekerja selama satu semester,
Setiap semester rakan makmal saya bertukar,
Sekarang sudah semester ke-3 dan sudah 3 lab partner saya pernah dipasangkan...

Di dalam kelas saya ada 2 manusia yang saya kurang gemar,
Mamat A seorang tu pemalas,
Mamat B seorang yang kurang ajar,

Nak dijadikan cerita,
Pada semester 1 saya dipasangkan dengan mamat A,
Dan semester 3 saya dipasangkan dengan mamat B,
Mujur semester kedua kami dibenarkan memilih rakan makmal,
Maka saya memilih yang boleh diharap...



Kenapa Allah bagi saya bekerja dengan orang yang saya tak gemar?
Ada lagi 90 manusia dalam kelas,
Kebarangkalian 2/90 untuk bekerja dengan manusia yang saya tak gemar,
Itulah yang saya dapat...

Mungkin Allah nak ajar saya bersabar?
Mungkin ini persediaan saya untuk bekerja, kita mungkin ada rakan kerja yang tak boleh harap?


Ustaz Hasrizal
"Allah tak bagi apa yang kita mahu, Allah bagi apa yang kita perlu"

5 comments:

  1. just what i needed.. :D

    (tengah berusaha bersabar working with i-think-you-know-who.)

    ReplyDelete
  2. same thing happened to me. but time 1st sem je lah. for my 2nd sem dpt budak yg boleh dharap dah. hahahaa

    ReplyDelete
  3. iman: sabar iman, sabar =)

    anish: =)

    balqish: hahaha, sem 3 mesti dapat yang tak best balik...

    ReplyDelete
  4. enjoy n be patient:)
    "Boleh jadi kamu rnencintai sesuatu padahal sesuatu itu amat buruk bagimu, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal itu amat baik bagimu. Kamu tidak mengetahui sedangkan Allah Maha Mengetahui" (QS. 2:216)
    ^__^

    ReplyDelete