Sunday, 26 September 2010

Husnuzon = Bersangka Baik

Tahun lepas,
Masa saya baru-baru menjejakkan kaki di bumi Nottingham,
Ada satu sesi suai kenal bersama rakan-rakan sekelas,

Student: Hey, I'm Alyssa (bukan nama sebenar). What's ur name?

Akmal: Call me Akmal. (sambil tersenyum)

Student: Oh, Akmal as in a fool guy...

Punyalah saya marah,
Tapi saya tak sempat nak kasi tau ejaan nama,
Sebab kawan-kawan dye sudah panggil...
Suka-suka hati je panggil saya "fool"

Akibat ketidakpuashatian yang melanda diri,
Saya me"report" kejadian itu kepada housemate2,

Masing-masing sibuk menceritakan pengalaman masing-masing di bumi Nottingham,
Sampai giliran saya,
Dialog di program suai kenal tu saya ceritakan...
Namun begitu ini yang housemate saya cakap:


Housemate: Dye kate "akmal as in a fool guy", ke "akmal as in a full guy".. Kan makne nama akmal adalah sempurna. Dye orang ape?

Akmal: Arab

Housemate: Hei ko ni, dah arab mesti la tau akmal


Sorry Coursemate,
Sepatutnya aku husnuzon dahulu...

=)

4 comments:

  1. u are what u think
    so,that's why we should always think positive:)

    ReplyDelete
  2. hahaha comel gila lawak nih

    ReplyDelete
  3. hahaha, aku pon rasa lawak jugak..
    =)

    ReplyDelete