Friday, 3 September 2010

Aku Dah Tak Boleh Tengok Berita

Sekarang kalau tengok berita,
Tak kirala kau layan berita tv3 ke, tv1 ke, astro awani ke,
Mesti banyak kes bunuh...

Perompak sekarang pun dah membunuh,
Nak merompak, rompak je la,
Bunuh buat ape...

Rompak kedai emas, bunuh tokey kedai emas.
Rompak kereta, bunuh pemandu kereta,
Rompak rumah, bunuh penghuni rumah...

Akhir kata,
Malaysia dah tak selamat.....

Jangan pulak kata polis tak buat kerja,
Suka-suka je tuduh,

Tau tak nisbah polis malaysia sangat rendah,
Secara idealnya sepatutnya nisbah polis dan rakyat adalah,
Satu polis, 250 rakyat,
1:250
Tapi rakyat malaysia ramai sangat,
Nisbah tu sekarang,
1:2000

Pegila jadi polis,
Pandai sangat kutuk-kutuk polis,
Konon pandai jadi engineer, doktor, akauntan dan entah ape lagi....


Dah,
Jom pegi terawikh
7 Malam Terakhir

No comments:

Post a Comment