Tuesday, 31 August 2010

Post Sempena Merdeka: Orang Malaysia Kita

Orang Malaysia Kita,
Bila diberitahu internet Malaysia dah selaju 20MB persecond..
Dijawabnya:
"Ala, mesti lembab jugak"

Dijawabku:
"Ko pernah cube?"


Orang Malaysia Kita,
Bila dibanggakan ada bangunan berkembar antara tertinggi di dunia ada di Malaysia...
Dijawabnya:
"Ala, arkitek German yang reka"

Dijawabku:
"Bukan idea orang Malaysia ke? PM kita ke-4"


Orang Malaysia Kita,
Bila diberitahu Lee Chong Wei tu pemain badminton no satu dunia...
Dijawabnya:
"Ala, jumpe Lin Dan asik kalah"

Dijawabku:
"Kalau tak boleh kalah, jangan main"


Orang Malaysia Kita,
Bila diberitahu Malaysia nak cuba masuk World Cup 2026
Dijawabnya:
"Ala, toksah berangan la"

Dijawabku:
"Aku ada tengok Liga Bawah 12 tahun Selangor. Ada yang lagi power dari aku kot, siap diving header lagi. Boleh ni, cube positif skit"


Orang Malaysia Kita,
Bila diberitahu ada yang nak buat hukum hudud,
Dijawabya:
"Extremenya kau ni"

Dijawabku:
"Apa yang extremenya?"


Orang Malaysia Kita,
Bila sampai UK tgk harga minyak,
Dikatanya:
"Murahnya minyak kat UK. GBP 1.10 je seliter, Malaysia RM2.00 seliter"

Dijawabku:
"Aku pulak nak cakap 50 sen lagi banyak dari RM1 sebab 50 lagi besar dari 1"


Orang Malaysia Kita,
Bila ada orang berusrah, balajar agama bagai
Dikatanya:
"Risau aku tengok diorang ni, satgi ada la mamat2 extreme gi bom"

Dijawabku:
"Yang betul belajarnya insyaAllah tak main bom. Orang belajar agama pon kau risau. Yang langsung tak kisah pasal agama kau x risau"


Orang Malaysia Kita,
Bila dibina Star Lrt, Putra Lrt dan Monorail,
Dikatanya:
"Membazir duit rakyat je"

Dijawabku:
"Bila bas lambat kau bising, disuruh naik kereta kau kata traffic jam teruk, dibina keretapi kau kata membazir... Nntku belikan kau basikal"


Tu lah,
Orang Malaysia Kita...

Aku bukan orang utusan orang hijau,
Bukan jugak dari pihak orang biru,
Pun bukan dari pihak orang merah,
Memang bukan dari pihak orang biru cair...
Eh, macam politik pulak...
Tapi aku
Orang Malaysia


"Selamat Hari Merdeka Malaysiaku"
31 Ogos 2010
53 tahun

=)

3 comments:

  1. nice weh.kita mmg salu underestimate msia pun senanye.especially pasal bola....n yg hukum hudud extreme tu aku suka.hahaah.mindset ummat islam pun camtu,susah la

    ReplyDelete
  2. siyes aku suke gle....mal, ko xyah jd engineer la...ko jd shahkang....=))))

    ReplyDelete
  3. anish: haha, post ni dah siap lame dah cume aku tggu "the right moment" omputih kate ntok publish dye... hahaha, mindset org malaysia kena ubah skit, baru boleh maju =)

    safwan: pergh, level shah kang tu tggi gile bai... tu tokoh bahasa, aku nye bahasa pon rosak... anyway, thanks ar safwan =) jumpe masa notts game

    ReplyDelete