Thursday, 12 August 2010

Kenapa Saya Berpuasa Ramadhan???

Kenapa Saya Berpuasa Ramadhan?
Dulu masa kecik2 kan mak ayah kasi singgit puasa sehari,
Mak singgit, ayah singgit,
Dah dua hengget... banyak tuuuu

Pastu ayah kata kalo puasa penuh dapat bonus,
30 + bonus = ikot sukati ayah
Mak pun same
30 + bonus = ikot sukati ibu

Tapi kecik2 mane puasa penuh,
Puasa yangyok pon dapat duit raya dengan bonus skali,
Eleh, puasa x penuh pon dapat duit banyak jugak


Kenapa Saya Berpuasa Ramadhan?
Dulu masa sekolah rendah,
Ramai kawan2 puasa,
Malu la kan x puasa,
Masa saya darjah empat baru saya puasa penuh,
Adik saya masa tu enam tahun pon da puasa penuh,
Malu la saya, adik yang perempuan pon larat tahan.


Kenapa Saya Berpuasa Ramadhan?
Sebab pakcik2 saya suka "tong" sama saya,
Cakap kalau puasa sehari dapat raya sehari je,
Kalau puasa sebulan baru boleh raya sebulan,
Tapi saya puasa x sampai sebulan,
Tp bile datang raya pakcik2 saya bg jugak duit raya...
Eleh pakcik ni, tipu je lebey..


Kenapa Saya Berpuasa Ramadhan?
Sebab Puasa Ramadhan kan wajib,
Kecik2 dulu kita diberi insentif, imbuhan dan ganjaran,
Tak kan sampai besar nak ada ganjaran baru ada motivasi..

Tapi kalau mahu jugak ganjaran sebagai motivasi,
Fikirlah puasakan dapat pahala,
Kalo x puasa dapat dosa,
Dapat pahala banyak2, insyaAllah masuk syurga..

Amacam ganjaran syurga?
Lu x mau ka??

2 comments: