Tuesday, 10 August 2010

Esok Ramadhan

Esok Ramadhan,
Esok Ramadhan,

Teringat kisah 5 tahun dulu,
Malam sebelum ramadhan datang mesti ada pengumuman puasa kan,
Saya pernah menanam cita-cita yang serius,
Untuk menjadi penyimpan mohor besar raja-raja,
Sebab ayah kata pak cik tu kerja 3 kali je setahun:
1. Umum puasa
2. Umum raya aidilfitri
3. Umum raya aidiladha

Sape x nak kerja mudah?
Kerja 3 kali setahun,
Popular pulak tu,
Tapi ayah kata jugak,
Nak jadi penyimpan mohor besar raja-raja mestilah keturunan diraja,

Aiseh,
Kami dala keturunan jawa biasa2 saja...
Niat itu pun dilupakan






Selamat Berpuasa Semua =)

"Wahai orang2 beriman! Diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang sebelum kamu agar bertaqwa"
(Al-Baqarah 2:183)

5 comments:

  1. aku leh la jadik ek mal

    ReplyDelete
  2. aiseh, ko mmg boleh sangat dow... haha, jelez plak aku

    ReplyDelete
  3. aku bleh x?
    aku puteri dowh

    ReplyDelete
  4. Laki je la aku rasa bole..

    Maap la anis... =)

    ReplyDelete