Thursday, 26 August 2010

3S: Saya Sudah Sihat

Dari hari Isnin yang lalu,
Saya ke"demam"an...

Bila demam,
Saya tak pergi sembahyang terawih...

Bila demam,
Saya asik tidor je,
Bangun untuk sembahyang dan berbuka...
Ngan mandi sume skali la...

Tapi tadi seorang rakan menelefon,
Mengajak bermain futsal tengah malam ini,
Saya terus sihat dan bertenaga,

Apakah yang mensihatkan saya?

Ubat doktor kah?
Yang pilnya susah skali mahu ditelan...

Gila bola kah?
Kawan ajak main futsal terus sihat...

Air 100Plus kah?
Saya kalo demam minum 100Plus,
Dari darjah 3 buat benda ni...

Ataupun sebab Allah nak saya sihat??


Seorang rakan pernah berpesan:
"Kesihatan itu pun satu nikmat tapi kita selalu terlupa bersyukur atas nikmat kesihatan"


Maka....
Alhamdulillah dah sihat,
Bolehlah terawikh malam ni,
Dah 3 malam ponteng,
Kesian surau takde imam
(haha, kononla imam padahal buat 8 terus cabut)

2 comments: