Saturday, 3 July 2010

Semalam Gua Baca Paper

Utusan Malaysia,
Eh, bukan cite politik la,
Gua baca dye tulis,

"257 000 sijil kelahiran bayi didaftar tanpa bapa"

Ada yang terkejut,
Tp gua x terkejut, gua maintain cool,
Nnt gua story asal gua x terkejut pon,
Lu orang tau kenape xde bapa bayi2 malang ini??
Kalo nak bersangka baik,
Bolela kata bapa2 bayi ni meninggal semase bayi dilahirkan,
Si ibu yang kesakitan, si bapa yang meninggal,
Ajal maut kan di tangan tuhan..

Gua bukan nak bersangka buruk,
Cuma sangkaan gua kurang baik,
Gua rasa tu sume anak luar nikah,
Lu orang kena ingat 257000 tu berdaftar,
X masuk lg yang bayi2 meninggal kena buang,

Semalam jugak gua first time main bola kat padang umah gua,
Lecak bukan main abeh kotor jersey oren gua, (holland2, ehem2 =) )
Tp bukan tu point gua,
Gua nmpk ada ramai couple di tepian padang,
Sedang bermadu kasih asrama di alam fana,
Ada yang gelak2,
Main2 rambut,
Ada yang main gitar untuk awek kat sbelah,
Ada yang main bola macam gua,

Tapi nnt lu orang tny:

"Asal ko x tegur mal? ckp blakang pandai... macam lu bagus"

Gua mau jawab ape macam ni?? Gua bagi alasan boleh:

"Kalau gua tegur budak2 tu, gua rasa sok lu bole baca yassin la ntok gua"

Tp kalo lu orang balas:

"Xde telur la lu, cakap je lebey"

Gua senyum je la bai, macam ni ----> =)


Kemudian malam semalamkan gua gi sokong holland yang menang,
Gua tengok kat uptown danau kota,
Lu tau x uptown tu ape?
Lu mai sini danau kota gua kasi pusing2 danau kota,
Laki la mai, tamau gua bawak pompuan pusing2 malam2,
Uptown tu macam pasar malam la tp jual baju2 suar2 sume,

Lpas pekena teh ais segelas,
Game abeh gua pusing2 gerai uptown,
Gua nmpk bnyk kekasih2 muda,
Tangan lelaki merayap2,
Gua ngan member2 gua single mingle je,
Tpkan yang best gua lihat,
Ada satu balak ni tolong lipat kaki suar awek dye,
X nak kasi kena lecah maklumla musim ujan,
Susah la jaga awek sampai camni,
Sms ngan kol hari2, blanja makan, minum, topup, baju, beg, suar, wayang, jam tu sume normal...
Siap lipat kaki suar x nak kasi lecak,
Ini baru romantis......

Tp nnt lu orang kate:
"Tegurla mal, macam baik sangat"
Haish, penatla ngan lu orang ni...

Mase ni da pukul 2 pagi,
Diorang ni nak stay tgk game lagi satu kot,
Ghana lawan Uruguay,
Macam mane awek2 ni bole kuar rumah pukul 2?
Mak bapak lu x bising ke?
Tp gua pon kluar jugak kol 2 pagi,
Same je la kite.....

Gua nak cite lagi,
Sian lu orang baca panjang2,
Dulu masa gua sekolah menengah,
Ada member gua panas,

Member yg panas: Ewah2, mendada ko jalan ngan balak ko eh..
Gadis: Eleh biarlah, that is what I call love
Member yg panas: (mencarut omputih)

Gua rasa gua da jawab kenapa gua x terkejut pon baca berita macam tu,
Tp gua bukan nak salahkan pompuan,
Gua berpegang pada konsep kawan gua:

"Di dalam perhubungan, kalau baik seorang lelaki maka baiklah perhubungan itu"

Aiseh, jiwang
=)

5 comments:

  1. mal, 257 ooo bayi luar nikah berdaftar tu dlm masa berapa lama?

    ReplyDelete
  2. tahun 2000 sampai 2008...
    8 tahun wooo, kire 30 ribu stahun, 2500 sebulan, 600 seminggu, 80 lbey sehari..
    Gile btol

    ReplyDelete
  3. rajin lak ko update blog time2 cuti ni.
    aku tak teerupdate2 lagi.
    idea takdak.
    byk dosa kot.

    ReplyDelete
  4. brutal la penggunaan bahasa lu
    gua suka

    pasal anak luar nikah tu
    mmg byk pun
    weh ko dah mcm mastika haha :D

    nnt ulas isu murtad weh
    aku berminat nk dgr

    ReplyDelete
  5. hahaha, gua mmg macam ni... lu cam x biasa ngan gua

    ReplyDelete