Friday, 18 June 2010

Susu

Dulu masa kecik2,
Minum susu je mesti sakit perut,
Pastu ke tandas,
Jumpalah doktor

Ibu: Cakapla kat doktor tu sakit macam mane, ibu x tau nak terangkan kat doktor

Akmal: Saye selalu cirit la doktor lepas minum susu, pastu perut pedih

Doktor: .............. (berfikir sejenak sambil menulis tulisan yang x mmpu aku bace)

Doktor: Kalau macam tu teruskan minum susu hari2, lama2 nnt perut kamu dah x rasa ape2.


Alhamdulillah,
Doktor tu punye nasihat berkesan,
Aku minum susu hari2 sampai aku jadi sngt suke minum susu,
Dari pada susu soya sampai la susu lembu,
Doktor kate perut dah biasa dengan susu,
Katanye dulu asid perut aku yang buat aku sakit perut,

Samalah jugak,
Kalau kita asik buat dosa yang sama,
Lama2 nanti dah x rase ape2,

Kalau dah hari2 main bola pakai seluar pendek,
Kalau dah hari2 kutuk orang,
Kalau dah hari2 mencarut,
Kalau dah hari2 bangun subuh lambat,
Kalau dah hari2 tipu orang,

Memang x rase ape2.
Silap2 kita x sedar pon kita dapat dosa.

Astaghfirullah.........
Maafkan aku Ya Allah
Maafkan kami Ya Allah


p/s: oh yer, susu tu cerita betol ye. Sape2 ada simptom same jumpalah doktor terus, jangan ikut solution doktor saya itu. Lain orang lain ragamnya

2 comments:

  1. btul weh
    kalau selalu wat dosa yg same
    lame2 allah tarik rasa bersalah
    cuak dowh
    isk susu susu

    ReplyDelete