Monday, 24 May 2010

Justin Barber: GBP 8 vs RM 8

12 bulan lepas,
Danau Kota, Malaysia,
Kat kedai gunting rambut,
VRJ Saloon....

Akmal: Bos, kasi potong pendek.

Barber: Orait.... macam biase sideburn jgn potong ka?

Akmal: Ha, btol. Jangan potong kasi nipis saja.
(kalo bapak aku yg dtg, barber tu tnye mau shave misai skali ka bos??)

10 minit kemudian

Barber: Macam biasa RM 8.

Akmal: (Hulur RM 10)

Barber: X de duit kecik ke bos?

Akmal: X de ar. (sambil tunjuk dompet isi duit 50 je, gaji baru masuk)
Dalam hati: "kedai ni memanjang xde baki"

Barber: Oh ada2 (hulur 2 keping singgit)

Akmal: Thanks

****************************************************

Nottingham, United Kingdom
A Barber Shop near Fresh Asia

Barber: What should I do with ur hair?

Akmal: Ermmm, just cut it short

Barber: Yep, that's why u come here. To cut ur hair short

Akmal: Arrr.... Just cut my hair short, any style will do

Barber: That doesn't tell me anything

Akmal: (eh susah benar nak bgtau, potong je la rambut aku)

Barber: Do you want me cut here, here and here? (sambil menunjuk2 kpalaku)

Akmal: Ermmm..... (memandang cermin smbil mencari idea ntok menerangkan niatku yang hanya ingin berambut pendek)

Barber: ..................

Akmal: Oh. just cut my hair like ur hair but a bit longer

Barber: Okay then

10 minutes later

Barber: 8 pound

Akmal: (gives 10 pound)

Barber: 2 pound. Thanks

******************************************************************


Oh yer, Justin Barber tu potong sideburn aku, penat aku simpan setahun.

13 comments:

  1. Hahahahaha, memang nak potong rambut sini pening, aku suka simpan ekor, berbulan lamanya aku simpan. Aku cakap jangan potong...last2 dia potong jugak... nangis aku...

    ReplyDelete
  2. mcm mane ko ckp nak simpan ekor??
    keep my tail ya... hahaha

    ReplyDelete
  3. mal. koe ade sideburn ker?

    ReplyDelete
  4. bro, mntk la tolong senior potong kn..kau pg jumpa justin barber buat ape bro..

    ReplyDelete
  5. senior busy kot... diorang pon exam guk kan...
    kepala aku da rimas gile rambut pnjg, potong je la... hahaha

    ReplyDelete
  6. keep my tail hahaha :))

    akmalep serius lawak la.
    aku suke post ni :))

    ReplyDelete
  7. aku pon suke post ni... hahaha =P

    ReplyDelete
  8. Serius pening kalau nk potong rambut kat sini... Macam soalan exam... kalau aku gunting kat mamak lagi best... duduk atas kosi, dia tau la fesyen sesuai dgn aku... lepas tu dia buat urut kepala kasik segar... mat salleh sini kena hantaq pi Malaysia tgk mcm mana mamak gunting...

    ReplyDelete
  9. hahaha, tau xpe.... mamak terbaik dow, urut2 kepala tu bapak aku slalu la kena, tp bapak aku x minat, x sedap katenye.. haha

    ReplyDelete
  10. Di Penang, gunting rambut utk budak sekolah RM4
    Mcm kita2 ni RM5..

    Di sini Satu kepaLa = 8 Pound

    8X4.7 =RM 37.60

    RM 35.00 (Genap) / 5 = 7 (kali gunting rambut)

    Konklusi simpan rambut panjang2 then gunting kt mamak...

    ReplyDelete
  11. hahaha, ko x rimas ke? aku panjang skit pon dah rimas...

    aku ingat nak tggu balik malaysia baru potong tp da x tahan rimas.. haha

    ReplyDelete
  12. Rimas x rimas aku dah botak. Kalau potong botak senang nk ckp kt mat salleh tu... Number 1 Everywhere...

    ReplyDelete